Ел Нидо, Филипини – Слънчево и островно скачане, това е животът!

След Порт Бартън се отправихме към Ел Нидо, друг красив плажен град, добре известен с масивните си варовици, които избухват от морето като огромни зелени ками. Проверихме в нашето настаняване и въпреки че това не беше курорт Палаван, все още обичахме нашата малка къщичка. Разположен сред грандиозните скали, които направиха Ел Нидо известен, това място се оказа един от истинските скъпоценни камъни на настаняването на раници.

Собствениците тук се отнасят към нас като към семейството и предлагат услуга, която би била приемлива в курорт с 5 звезди. Мениджърът, Еда, предлага гореща вода всяка сутрин за кафе или готвене, тя гарантира, че някой е там, за да ви поздрави в стаята ви и да включи светлината всяка вечер след тъмно и когато Даркейс стъпи на черупка и имаше подут Крак, Еда дори дойде и й даде лед, за да го накисне. Това е като това, които наистина дават на дестинация нещо допълнително.

Грандиозният плаж в Ел Нидо

Времето най -накрая се изчисти, защото сме били в Ел Нидо и въпреки че получаваме няколко облака през деня, слънце тук. Прекарахме доста време в ресторантите на плажа, наслаждавайки се на много по -доволни часовни коктейли за залез, докато работехме на уебсайта, но с ясното небе успяхме да планираме еднодневни екскурзии из района.

Ник се подготвя за гмуркане в Ел Нидо

Един ден излязох да се гмуркам и имах 3 страхотни гмуркания. С скалите, които се извисяват толкова високо над морето, можете да очаквате, че те паднаха дълбоко във водите отдолу. Кораловите стени, които образуват под вода, са спиращи дъха. Видях костенурка, няколко сини, намерени ужилващи лъчи, някои морски коне и плитки от баракуда и риба тон, които се разминаха около жизнените оцветени рифове, които покриват морското дъно около Ел Нидо.

Костенурка в Ел Нидо

Друго синьо намери Рей в Ел Нидо
Морски кон в Ел Нидо

Ник се гмурка с склона от жълти опашки в Ел Нидо
Учителят на гмуркането, Тим, дори позволи на Даркейс да подхожда и да се опита да се гмурка още един опит. При предишния си опит в Малайзия тя не успя да се задълбочи от 4 метра, защото ушите й нямаше да се изравнят и за съжаление дори не можеше да слезе 1 метър този път. Ясно е, че тя трябва да види ушен лекар, но поне сега знаем, че няма да може да се гмурка, докато не го направи. Обикновено гмуркане от откриване е скъпо, така че бяхме много благодарни, че майсторът на гмуркане в Sea Dogs Scuba беше готов да го направи за напълно безплатно и да ни спести парите за злощастния резултат. Един ден ще я сваля до 18 метра с мен, но няма да е това пътуване.

Опитът за гмуркане на Даркес в Ел Нидо
На следващия ден се събудихме и избрахме, че ще се опитаме да намерим плаж, за който бяхме прочели в водач на най -добрите плажове на Филипините. Вървяхме няколко часа по Скалистия, а в някои случаи схематична брегова линия, преди най -накрая да се откажем и да се обърнем назад.

На нашата разходка, за да намерим таен плаж
На връщане към Ел Нидо се разхождахме по пясъчен плаж, облицован с палми, когато чухме силен тупт. Това беше кокос, който вдигнахме и прекарахме следващите 20 минути, за да стигнем до твърдата, пълна с мляко ядки вътре. В този момент се засягаше идея, затова събрахме няколко много повече и се отправихме обратно към Ел Нидо за залез. Разбихме кокосовите орехи в чаши и смесихме техния сладък течен център със сок от ананас, лед и местен ром в Тандуей.

Кокосови коктейли в Ел Нидо
Отпихме от домашните си коктейли на пясъка, докато слънцето се потапяше зад огромните скали, които се извисяват над морето, докато небето показваше фантастичния си блус, щипки и портокали над нас. В един момент малък кафяв кучешки се присъедини към нас, на когото кръстихме Рекс. Дадохме му вода и му нахранихме част от допълнителния кокос. Малко знаехме, че току-що създадохме приятелство К-9, което трябваше да продължи през останалото си време в Ел Нидо. Невероятно е колко времето и доброто куче могат да диктуват настроението ви, защото бяхме преминали от накиснати, тъжни и смрадливи на Лусон, до плажване, бръмчене и сияние в Палаван.

Кокосови коктейли на плажа Ел Нидо!
Късно един ден започнахме да говорим със съседите си в Cliffside Cottages за обиколка с лодка. Кевин (Нова Зеландия) и Кейт (Англия) пътуват за една година и са раници с подобен бюджет и стил на пътуване като нас. Така че мигновено имахме много общо и избрахме tШапка щяхме да направим разходка с лодка с тях на следващия ден. Имахме късмет и 3 -тата двойка, която никога не бяхме срещнали, отмениха, така че имахме цялата лодка само за 4 -те от нас. Човекът с лодка, Ронял, беше много готин и ни заведе на места, когато нямаше други лодки.

Карстите около Ел Нидо
Целият ден той пренареди, за да избегне тълпи, които бяха наистина добри, защото лодките могат да пристигнат в орди и да унищожат някои гледки за шнорхел. Петна от шнорхел, на които отидохме, бяха доста добри, но истинските акценти бяха невероятните пещери, които са издълбали пътя си през варовика през милиони години, някои от тях се отварят за фантастични лагуни, напълно укрепени от всички страни от извисяващите се скали.

Влизане в голямата лагуна около Ел Нидо
След страхотен ден на островно скачане казахме на Кейт и Кевин да се срещнат с нас на плажа за залез слънце, където подготвихме новия ни предпочитан коктейл от кокосови черупки, който разбира се беше хит с новите ни приятели. Ние се разхождаме на плажа в различни барове, наслаждаващи се на напитки, вечеря и страхотни чатове до късно през нощта.

Рекс се върна на нашата маса и за пореден път му нахранихме допълнителен кокос. Цялото това внимание направи Рекс много защитен от нас. Всеки местен, който премина в рамките на 10 фута от нашата маса, беше лая и почти нападнат от новия ни пухкав приятел. В един момент идеята се появи за планиране на пътуване с лодка, която ще ни отведе на остров и ще ни пусне там, за да се грижим за себе си за една нощ, преди да ни вземем по -късно. В един момент говорихме за избора на храна, вода или огън и просто се опитвахме да „оцелеем“, както бяхме изоставени там. За щастие, след като се върнахме у дома в 1 сутринта и спи от рома, умовете ни бяха малко по -логични. На следващата сутрин и организирахме пътуването с пълна доставка на тези три нужди и много други.

Козите на пътя пред нашата лодка!

На следващия ден лодката ни ни вдигна и ни заведе в 9:00 сутринта до морето. Докато се качвахме на лодката, нашият приятел Рекс летеше зад ъгъла и се изкачи по стълбата на лодката, идентифициран да се присъедини към нашата експедиция. Попитахме шофьора на лодката дали е наред и той изглежда не му пука. И така, ние отидохме, 2 канадци, 1 английски, киви и филипински кучешки куче, за да спят на пуст остров. Първото място, което бяха избрали, беше малко повече от частен плаж с хижа върху него, затова обяснихме на шофьора, че имаме нужда от нещо напълно изолирано. След това той ни заведе на друг остров, който имаше идеалната обстановка за следващите 36 часа от живота ни.

Нашият къмпинг за нощта на остров около Ел Нидо

Скалите се извисяваха над грандиозен плаж с бял пясък, който се похвали с някои от най -хубавите коралови рифове, които някога сме виждали. Махнахме сбогом на лодката и поставихме лагер, като окачихме нашите мрежи за комари под дърво, подобно на това, което бяхме направили в Мозамбик. Най-доброто далеч Кевин и аз бяхме идентифицирани да „предоставяме“ за жените, така че тръгнахме на риболовна експедиция с шнорхели, маски, риболовна линия и домашно копие. Излишно е да казвам, че сме били неуспешни, различни от мината, която успя да се побере в устата си около куката на Кевин. Върнахме се на брега, доволни, че бяхме избрали да изведем храна и по -късно приготвихме вкусни спагети за вечеря.

Даркес готвене на няколко спагети за вечеря

Същата вечер имахме много по -вкусни коктейли от кокосова черупка и гледахме един от най -зрелищните залези, които сме виждали в живота си. Разговаряхме и се засмяхме и построихме масивен огън на плажа, докато слушахме нашия док iPod и се наслаждавахме на нашите вкусни ястия. Нощта [се оказа] далеч по -малко амбициозна като оригиналния ни план, но много по -забавен съм, че съм сигурен.

Залез от плажа на нашия частен остров

На следващия ден прекарахме гмуркане с гмуркане на изискания, недокоснат риф, който расте точно от пясъка на нашия частен плаж. Видяхме Moray змиорки, лъвска риба, риба с бръсначи и две масивни морски змии! Това беше забележително гмуркане с шнорхел и нямаше зряща лодка. Като цяло, проектът на остров Ел Нидо беше една от най -добрите ни идеи за пътуване и ние се зарадвахме толкова много, колкото направихме компанията на нашите нови приятели. Пътуванията на Филипините се оформиха заедно с времето и ще се радваме да се насладим на следващата седмица тук, преди да се отправим към Китай.

Излизане с Кейт

Лагер, създаден на нашия собствен частен остров около Ел Нидо
Карш на нашия частен островDariece Chillin ’на нашия частен плаж
Нашият собствен частен плаж

7 Commando Beach близо до Ел Нидо
Красиви картове около Ел Нидо
Напускане на голямата лагуна близо до Ел Нидо

Наслаждавайки се на обяд с нашите нови приятели на острова, скачащо пътуване в Ел Нидо
Нашият обяд на острова скачащо пътуване Ел Нидо

Синьо намерен Рей в Ел Нидо
Клоун риба гмуркане в Ел Нидо

Гмуркане в Ел Нидо
Харесай го? Прикрепете го! ?

Отказ от отговорност: Козите на пътя е сътрудник на Amazon, а също и филиал за някои други търговци на дребно. Това означава, че печелим комисионни, ако щракнете върху връзки в нашия блог и закупувате от тези търговци на дребно.