Изгубете се в Язд: Древният кал на Иран

След 3 фантастични дни в пустинния оазис на Гарм, тръгнахме към Язд, центъра на зороастрийската култура и отчетливата древна пустинна архитектура в Иран. Вземайки таксито от автогарата, вече имахме добро усещане за това, което ще има следващите дни. Разпръснатият стар град беше направен изцяло от кална и кална тухла, а нашето такси трудно маневрираше през мъничките покрити платна.

Проверихме в още една зрелищна иранска сграда, хотел Kohan. Хотелите в Иран обикновено се превръщат в стари домове, които се центрират около красив градински двор, а Кохан беше едно от най -зрелищните места, които сме виждали досега. Централният двор беше масивен и идеален за прекарване на следобедите ни в блогове. Това беше мястото за нас!

Същата вечер направихме това, което направихме много дни в Язд. Обиколихме стария град и се изгубихме в многобройните платна и тунели, които съставляват древния град. Гладките кални стени и пещери бавно се промениха в златисто кафяв цвят, докато слънцето потъна ниско в небето. За залез се отправихме към покривната система на нашия хотел, където гледахме красив дисплей от портокали и щипки боядисаха небето над града.

Всеки покрив има древна климатична структура, която се състои от допълнителна кула, с големи вертикални слотове, които улавят бриз и я принуждават в домовете отдолу. Идеална система за охлаждане на пустинята, известна като Bagdir.

Багдир на покрива

Случихме се време или посетихме в Иран, за да съвпаднем с най -голямата годишна религиозна церемония в ислямския календар на шиитите, Ашура. Мъжете и жените излязоха на улицата в много интересен показ на траур за смъртта на имам Хюсеин. Прочетете много повече за това тук.

Г -н Лориан
Въпреки интензивния религиозен плам, ние успяхме да намерим водач, който беше готов да се отлепи от националната скръб, за да ни отведе за пътуване до някои околни обекти. Името на нашето ръководство беше г -н, а той беше анимиран, приятелски и невероятно информативен зороастрийски местен.

„Зороастрийците вярват, че дяволът съществува само в човешкия ум“

-Mr.лориан

Г -нърчинецът ни заведе на основните сайтове около Язд. На първо място беше кал Каравансерай от Харанак. Излязохме от колата и се скитахме около интересен 1000-годишен лабиринт от кални стени. Kharanaq беше като мъничка версия на Yazd, която беше оставена да се разпада през последните 50 години, когато местните жители се преместиха в „Новия град“, където се радват на съвременни удобства като течаща вода и сателитна телевизия.

Красива Харанак

След Харанак се отправихме към Чак Чак, древен зороастрийски сайт за поклонение. Зороастризмът е предслямска религия, която някога е била основната вяра в Иран. Те се молят в храмовете на огъня и имат многобройни истории, подобно на приказките в Библията. Чак Чак предполага „капене“ във Фарси и се казва, че водата е сълзите на забравената принцеса, която пропуска семейството й и плаче вечно.

Ммм … вкусни сълзи на принцеса.

Последно на ежедневната ни екскурзия от Yazd беше градът на Meybod, който има 2 основни интересни точки. Единият е най -старата кална структура в целия Иран, замъка Нарин. Смяташе се, че е близо 1800 години, замъкът все още беше в фантастично състояние. Минахме от кулата на гледката, за да гледаме кулата, като взехме изключителните гледки към града.

Изглед от замъка Нарин

Също в Майбод беше и древна пустинна ледена къща. Точно така, лед в пустинята! Смята се, че е на около 800 години, структурата, подобна на пчела, се използва за събиране на лед, дори след като се вдигна Frost за зимния сезон. Те влязоха вода в сградата и я позволиха да замръзне през зимата, след което я запечатаха до края на май / началото на юни, когато ще го отворят отново, за да продадат леда! Удивително е останал замразен, защото въздухът се поддържаше толкова хладен вътре в калта.

След Meybod се върнахме обратно в Yazd, където се зарадвахме в още няколко дни мързеливо да се скитаме из платна. Прекарахме 5 дни в Язд и обичаме факта, че сега пътуваме по -бавно. Добре е да имаме 32 дни в Иран, за да можем да отделим време и да се срещнем с хората по пътя.

След това тръгваме към Светия град Керман, където ще се отправим, за да посетим някои наистина епични пустинни формации, както и да участваме в Ашура, Фантастичната церемония по шиит. Следете за снимки на грандиозна пустиня и шокиращи дисплеи на само фраглация.

Харесай го? Прикрепете го! ?

Отказ от отговорност: Козите на пътя е сътрудник на Amazon, а също и филиал за някои други търговци на дребно. Това означава, че печелим комисионни, ако щракнете върху връзки в нашия блог и закупувате от тези търговци на дребно.